Väder: Molnighet 8/8, nederbörd 5 mm, vind 7 m/s, temp 8 grader
Position: Lauvøya
Hälsa/känslor: Kallt och lite blött, men samtidigt helt underbart!

Wilma vaknade först och möttes av de lösgående fåren som finns här på ön när hon steg ur tältet. När jag så vaknat till liv låg vi kvar i våra sköna sovsäckar och spelade Yatzy. Jag vet inte riktigt hur, men jag förlorade trots att jag slog Yatzy hela två gånger och Wilma ingen. På något sätt är det helt omöjligt att vinna i det där spelet. Efter musselplockning och frukost paddlade vi ut i det kyliga vädret för fiske men beslutade att vända om eftersom vinden tilltog och vågorna byggdes upp.

Då vi på något sätt missat att ta med tyglar till Breyting och det provisoriska snöret som tjänstgjorts under gårdagens ridtur inte riktigt funkade, så flätade Wilma helt enkelt nya tyglar till Breyting. Det tog lång tid men känns nu nästan som att hålla i riktiga tyglar.

En lång kvällsritt med mycket galopperande över långa öppna betesfält förgyllde verkligen dagen. Fantastiskt att kunna rida runt på sandig havsbotten runt grynnor och grund. Stulka tyckte det var lite märkligt att kliva på tångbäddarna.
// Sören Kjellkvist

Idag så tycker jag att det bästa var på kvällen när vi stack ut och red. Vi tog en tur på havsbotten nu när det var ebb och red oxå ut en bit i vattnet. Jag fick då bekräftat till min förtjusning att Breyting inte längre är rädd för vatten. Hon verkade faktiskt gilla det. Sedan red vi ut på den öppna betesmarken som finns på ön och tog flera gallopfattningar. Det var så fantastiskt och det är det som jag älskar med att rida. Att bara skjuta iväg i full fart och höra vinden susa. Sen är det oxå en fantastisk syn när jag sedan kollar bort mot pappa och Stulka som galopperar brevid mig och ser Stulkas LÅNGA man fladdra i luften.
// Wilma Kjellkvist

Tankar om livet: Meditation är den i särklass överlägsna tekniken för att träna upp självmedveten närvaro och nå snabba framsteg tätt följt av, Yoga, Tai Chi och Qigong, vilka alla använder sig av de tre grundpelarna som alla bör vara närvarande vid genomförandet: Meditation, andning och rörelsemönster! På tredje plats kommer andra vanligare tekniker så som all typ av FRILUFTSLIV, men även löpning, vedhuggning och andra monotona träningsformer.

Frisk i naturen: Jag tränar inte, men jag idkar väldigt mycket friluftsliv brukar jag svara. I perioder går jag faktiskt på gym, men det är antingen för att träna upp kroppen inför ett äventyr eller återhämta kroppen efter ett äventyr. Inomhusträningen stjäl nämligen tid från mitt friluftsliv och jag känner att min fysiska kapacitet visserligen höjs, men min psykiska kapacitet sjunker alltid när jag inte prioriterar friluftslivet. Friluftslivet ger mig en utomordentlig chans att träna både min fysiska och psykiska nivå för att hitta den perfekta balansen. När jag känner att jag snabbt behöver höja min psykiska nivå tränar jag Meditation och Qigong vilket jag även håller kurser i.